Friday, 23 March 2012

Jodoh Dari Allah ?


Assalamualaikum..takboh cakak banyok ah nop strek tu de pooing.. ambe nok cakak pasal Jodoh Dari Allah.. Pasal bercinte lepah kawin .. haa geletak sorang² nok bace bab kawen ae .. Dakpe , dok saloh.. kalu hok kecik lagi kite tamboh sebagai ilmu.. hok brase koya tgoh sedak bercinte, buleh silau² doh mane baik mane buruk.. 

Indahnya kalu kite tahu kan sape jodoh yang ditetapkan oleh Allah kpd kite.. kalau la kite tahu sume tu , takkan ade fitrah cinta yg hadir dr dalam hati manusia atah muke bumi ni.. Fitrah lelaki suke perempuan , fitrah perempuan juga suke lelaki..  tp yg masalahnye skrg ni fitrah berkasih syg sesama manusia tu kite dah salah gunekan sapa langgor batasan syarok oleh Islam. knp jadi gtu dik ?

Bia pun rama org kbo cinte sblum kawin ni suwit muit pijok semut dok mati , tp hakikatnye rama doh di kalangan al syabab  , atau pemuda pemuda yg terjerumus ke kancah zina. Betul lah kata ulamak  :

" Cinta sebelum kawin melahirkan ramai penzina , tetapi cinta selepas kawin melahirkan ramai pencinta ilal jannah <3" ..

As Syahid Imam Hassan Al Banna kate ape ?
 " Andai kamu berkawan berpuluh-puluh tahun sekalipun, kami tidak akan mengenali pasanganmu melainkan lakonannya "

Cinte sebelom kawin ni cinte nafsu , hok mari dalam ati tu , hok setan duk hasut sopmo tu .. " sentuhla , peluklah, call lah , rindu la " ..korok kering ye ! Ace tanye setan tu, "Setan , mu ade gepereng bopereng ke? Mu berani jamin ke imam di dade mu tu kuat sampai dok akan cube untuk menghampiri zina tatkala nafsu di dalam jiwa meronta-ronta inginkan keseronokan ? Sahabat.. ingat .. tiada jaminan kite utk kate bahawe , " Org ego mesti akan kate, ' eleh, aku couple pun bukan aku buat bende tak elok ! ' . Sejauh mana anda yakin yg iman anda cukup kuat utk dihasut syaitan supaye buat bende yg Allah murka ? Lainlah Rasulullah....

" Demi Allah , tangan Rasulullah tidak pernah menyentuh tangan wanita sama sekali meskipun saat berbai'ah ( janji setia pada pemimpim ) Hadis Bukhari drpd - Aisya RadhiAllah Anha.."


"Wala Takrobu Zina , Jangan Engkau Menghampiri Akan Zina " - Al Isra 32

Awak, kan Allah dan janji ?
" Lelaki yang baik untuk perempuan yg baik , dan sebaliknya " .. Haa , pegang lah janji itu molek² , sbb Allah dok mungkir janji . Bagi yang tgh " syok " dilanda cinta asmara ombak rindu bak setia hujung nyawa lah sgt tu. Fikirk balek .. Nabi kate kawen ni bukan pasal kite couple sweet² lame², pastu org bising kite pun nikoh.. dok.. tapi kawin ni soal , kita berkenan dengan siapa  ? - UAI

Seorang sahabat berkata kpd Nabi , 'aku suka dgn seseorang' . Nabi dok maroh pun. Maka Nabi pun menjawab , jumpa lah dengan keluarganya , dan merisik .. Di sini nok royak berinye , comel molek doh nape hok Islam galokkan tu.. Perkhawinan tu asalnye melalui taaruf , bila dah taaruf dari mata jatuh ke hati .. x kesah jika org yg diinginkan itu mempunyai kekurangan kerana Allah dah tetapkan bila jodoh yg dia kasi , akan SALING MELENGKAPI antara satu sama lain.. Insyaallah ..

Be a Man
Dont Approach Her,
Approach Her Wali, berani?

Untuk itu, penting skrg kite ni cube uboh diri kite dulu. Kalu hok laki, tanye diri tu, aku ni boleh jadi imam kpd zaujah aku ke kalau org smyg zohor aku baru nak qada subuh ? Kalau perempuan, sejauh mana anda menjaga diri anda ? Atau sekarang gambar yg anda post sehari dekat 10 kali menjadi tatapan nafsu berahi lelaki ajnabi ? Jaga lah diri anda dan Allah akan menjaga anda. Mcm mne Allah akan jage awak tu ?

Jawabnye Allah akan anugerahkan seorang lelaki yang cinta dekat Allah, untuk cintakan Awak. Dan untuk awak dan dia sama² jadi pencinta Jannah <3 Barakallahu fikum.. Assalamualaikum..

Saturday, 3 March 2012

Andai Kate Esok Kite Mati....


Assalamualaikum sahabat-sahabat yang dirahmati Allah sekalian. Alhamdulillah, kite masih lagi diberi nikmat kehidupan selepas dimatikan semalam. Hari ni, kite masih lg boleh tersenyum dgn geng² , galok² , gurau sende dan mcm² lg.. Kate orang hidup ni mcm ge satu perjalanan. Dari mane kite dtg dan kemane kite nok tuju.. Dlm pade kite gembire, kite sng , adakah kite mengingati Allah ? Rabbul yg memberikan kite segale kelengkapan, tangan kaki idong belake seme .. sekerap manekah kite bersyukur kpd Dia ? Mari kite gi pendap depan cermin belake tanye diri sendiri..  Tajuk entry ambe nk tuleh hari ni bukan bertujuan mende² pun tetapi nok mengingatan diri sendiri bahawa mati itu pasti menjemput. Adepun malaikat doh ready bile² mase untuk mari retak nyawe kite.. Doh kite ? sedie dop agi.. bile malaikat mari baru nok kabo " rilex ah lu, jgn cabut nyawe ite agy .." Buleh gitu ? .. 

Andai kate kite akan mati besok .. serieh bile aku dgr satu koleksi vdeo ustz azhar yg maudu' nye nok kbo beri ape akn jadi bile KITE MATI ESOK.. aku rase mcm lain je.. seolah² betul aku akn mati esok.. antare intipati yg aku buleh kongsi.. kalu lah kite mati esok.....


  • Apakah amal kite cukup nok bantu kite masuk syurge ?
  • Apekah kite dh ckup² segale persiapan utk elak seksaan kubur ?
  • Buleh ke kite niti titian sira' kalu diri kite bergelomang dose ?
  • Apekah diri kite ni layak utk masuk syurga Allah ? tempat org² beriman.. doh kite guane ? 

Kwn² ..anda boleh tertawa, tersenyum seolah² anda sedang bahagie dgn dunia anda skrg.. Cube kite pejamkan mate 10 saat tanpa ada gangguan. dlm renungan anda .. cube anda fikir.. Allah .. berbicaralah dgnku.. sesungguhnya aku sgt jauh dr Mu sdgkan Engkau selalu dekat dgnku.. Engkau beri segala kemudahan tp knp aku masih lg jauh dgn Mu ya Allah.. jauh.. renungkan lah.. anda akan rasa dunia ini takdok makne ape ape doh selain dr Nikmat bersama Allah akhrat kekgi.. kejorlah mu nk kejor dunia.. tp dahulukanlah ukhrawi..ingat emi .. mati itu pasti.. die tadok akan lewat sesaat takdok akn awl sesaat.. Ajal itu pasti menjemput hilmi syukran mohd rashid.. mgkin ini pena terakhir aku.. mgkin juge bukan.. mgkin mu buleh tgk aku sekrang dan mgkin juge mu dop akn buleh tgok dh aku esok,luse,tulat,tokbeng dan seterusnye.. 

Dalam dunie ni..ingatlah  3 perjalanan hidupmu...
Aku dtg dari mane ? Aku dtg dr Allah..Sekarang ape aku buat ? Aku nok bersama dgn org yg aalim agar boleh memimpin tanganku ke syurga ..Dan ke mane aku nok pergi ? Aku nok balik ke kapung halaman ku.. kapung yg dijanjikan oleh Allah iaitu SYURGE ALLAH.. 

-Senyum ye kawan-kawan .. kerana Dunia ini terlalu sunyi tanpa senyuman kita umat terbaik..-