Thursday, 15 December 2011

Chekgu Helmi ? mungkinkah..?

Assalamualaikum kawang².. haa nampok doh situ aku nok cakak ganu op ? Sedap sikit brase , hum .. geram aku nak menulis . tajuk nye mcm kat atah tu . " chekgu hilmi" .. untuk pengetahuan semue, aku sekarang sedang menuntut di Institut Pendidikan Guru Kampus Kota Bharu. ho ho , jadi chekgu. tanye lah 4 jute kali pun aku tetap akn jadi chekgu. dok jadinye loyer. Sebenornye, dari kecik aku dop penoh pun ade cite² yg tetap nok jadi nape. pe katok puru aku op ? Doh takdok pendirian tetap. bukan nape , kdg² aku lebih suke letok tepi dulu nape hok ade dlm pale aku , dan berusaha capai nape hok ade depan aku.  bijok dop quote aku ? HAHA  ...dop caye ? fine. mase kechik chekgu tnye aku. mcm ni ah rase² :


chekgu stopa: awk nak jadi "bende" bile besor kekgy hilmi ?aku: sy nok jadi bombe , jadi kerani , jadi petani .  (takdok pun jawapan aku jadi chekgu kan?)chekgu stopa: banyoknyer ? bkpe byok sgt ?aku: jadi bombe buleh selamat org , jadi kerani sedak chekgu ! keje dalam aircon, HAHA. jadi petani sbb sy brase agok² kere buleh phm nape sy oyak*


chegu stopa    hanye senyum dan ye tahu aku dok mayid agy mase tu. muke pun mcm PULUT LEPE. 
macam kt bawah ni !ce tengok budok ning. buleh byg kn "kodok" ni akan membela anak bangsa suatu hari nanti ? cewah..toler ubi ! .. muke pe labi air ni lah yg akn buat mak dan ayh ye bangge dgn ye suatu hari nanti Insyaalllah. :D

doh tengok ah, caption pom nk jadi superhero. otromen ke kluang man ?
hum .. Alhamdulillah lah op ? ala kulli hal aku diberi jaminan dgn prospek pekerjaang yg skunk ni org berebut rebut nok jadi chekgu. mu igt aku dop bangge jadi chekgu ?? BANGGE ah .. haaa . ekgi org berebut rebut nok wt MENANTU. dok lebong boh ~  sungguh ! .. haha   .. erm..sbb mungkin ada karakter dalam diri aku ni yang sesuai untuk memberi sesuatu atau menyumbang sesuatu kpd anok anok kechik atau sape².  tengok mulot aku doh ah. POKPETPOKPET*  lagi satu jenih aku ning mmg brahi senyum dan making someone smile. ikot ah wat lawok ke . terjung dalam baroh je. igat ikan skila ke. janji aku boleh puaskan hati orang dan aku sendiri boleh senyumm ... ;) macam encik waddehek kt bawah ning ~


gusi lebih

dok rase ayu ke aku wt gitu ? dakpelah.  encik katok pisang

Alhamdulillah hi ala kulli halin , ape-ape pun aku nok kabo beri aku memang tak akan jemu kalu lepah² ning nok nulis lagi pasal entry chekgu hilmi ni. seriously. aku semakin suke dgn perubahan diri aku skrg. Brubah ke ?? ho lah .. dulu aku pnjt pokok nyor lepor woh nyor kokrang lalu kot bowoh. dah lenim ?? lenim aku kenyek perut kuceng aku je. ade pekembangan positif ah tu.. hehe. abaikan penilaian manusie. aku pikir penilaian Allah je kt aku. tunjok baek ? ikut lah nok kate ape, mu manusie yg menilai. tp Allah rabbul jalil yg menentukan. 


Sekarang, dalam pale aku hanye mikir nape yg akn aku hadapi melalui jalan hok aku pilih ni dan gane aku nak lalui.. aku dok pikir doh mase silam , zmn mude² dulu. ni tahap matang ni sbaek² nye pikir lah ke depan. nok kawen sok sok luse doh. haha. galok gata nok bining sunat dok agy.  


okay lah. setakat ni doh ah aku nulih. entry laen² aku nk nulih lagi pasal kerjaya aku ni. sebab mnde ? sebab suke. sbb aku bngge jadi chekgu. DOH BAKPE DOK GOLEK ? nok golek ah ning labi.  Allahummajaalni minan najihin fil dunia walakhirah. amin.   doakan suatu hari nanti moge² kakah kat bowoh nim bjaye suatu hari nanti ..

cikgu hilmi.


sekian. muchimuchi. ....ceritaku .indah. belaka hilmi syukran~



3 comments:

HmKiMiE said...

untunglaaa CIKGU EMI :)

Nursyahira izzati Ngadimon said...

CEKGU emi !!!!!!!!!!!!! i'll pray for youuuu ! alhamdulillahhh akhirnyaa FAHAM semuaa mu taip neh mi . bangge wey paham bhase ganuu ! BHAHAHAHA

sabella mohamad said...

amin . mudah-mudahan emi jadi chekgu hilmi ! hoho