Sunday 25 December 2011

Gelagat Waktu Kecilku..

Assalamualaikum salam sejahtera salam satu malaysia haktuih.. sehad belake dop ? guane gamok org kite.. syukur belake deh sehad comey comey belake tuhh..lame brase ang dop apedek belog. entry ni emi nop tulis la pasal kenangan dan funniest moment ketike aku kecik. macang²..pale lekat celoh robok telebeseng lah ~ Nok tahu, aku ni mmg nano capor babey mase kecek. kalu org tganu ye fhm ah mksud nape. Nakal & Degil, lebeh kurang toler ubii gok ah. Mcm² berlaku kt aku mase kecek. maklumlah. Aku ni jenih lasok sikit, boye dop boye redoh abih. igat ikan skila ne ketik litoh nangihh,,tulah aku.. smue org ade pnglman yg pahit tp bile kenang²smule, suke sorang kite op ? Kdg² bile imbah mule mase kecik, alangkah riangnye waktu kecil kite ni. Dop tahu bende agy pasa warne warni dunie ni. .. mari ite tgok sikit nape gok pengalaman tawor hebey mase aku kecik. budok bongok yg bername Hilmi Syukran Mohd Rashid. 




Berigak Korek Idong Dlm Kelas
Dengo berigak korek idong nakal doh op ? haha. doh nok wt guane. mati manusie dop korek idong. ke mu dop korek ??? Beng nawok.. haha.. mende ni jadi mase aku drjh 4 dok silap aku.. aku brase brase aku COVER abih teaa doh. aku tutup idong aku ngn tgn kiri, tgn kanan aku cokeh lubang slow². tp nok wt gane usehe aku tak berhasil mengaburi Chekgu Wan Aslah mase tu. malu aku wehh berigak. komang spana toler ubi ahh muke comey korek idong public.bhaha. Chekgu tu sound ..

 " hilmi ! jadi² ahh korek idong, cg napok!! cg tgok d tadi lagi awok duk yuyah yuyah melombong,byok ane buleh sahaam? " 

aku dengan selambe nye menurunkan tgn aku dan senyum. at least kite berani chekgu ! dop macam org lain. nok korek ne tunggu balek dumoh dulu. dop dap ah gitu.. dang penoh lu taki lubang idong. ane ley jimat bab² gini. haha. so, tulah secobek asam garam mase aku kecek. nakal mu emi. mujo aku dop getey² stik ke kawan sebeloh aku je. baik lagi aku. hee..kan ade hok bunyi. " Chekguu !!! emi lesek ke saye biji timoh dea !! "
bhahaha ..rasakannnnn........ panahpanah lagi tu~terbaik dr ladang idong zizang.



Reboh Guling Bating Depan Murid Puan
Hobi aku berlari dan rebah berulang².. ngekk. kalu dop reboh aku akn terus blari sapa reboh. gile pale op ? woh. hok ni supoh.. malu giler wehh.. IDONG aku se inci agy nok baham longkang. lau dok , abih ah kepek ah saham aku.. kejadian ni berlaku mase aku nk gy padang sbb mase tu waktu PJK.  aku kan suke main, cg dop dang suh blari pdg aku blari doh bira kolam. nyembang baham batu.. Golek budok puan suke. tahu aku cover gane ? Aku wak lolok cari duet syeleng aku jatuh situ. padaha kuba ye! gok aku nok cover lagi aku ate ke kawan aku kt situ.. " mung ah ni tolok aku ae,ohh..ngamok ni boh. mat sajje ngamok"

adoi..macam² lah.. daroh lutut aku mase tu. daroh x daroh, aku tebeng agy belari  semenjak dr peristiwe tu.. buat aku makin semangat nk blari n reboh dpn org ramai lagi . suka nyeeee....! saeng aku ngnjeng*laen kali berlari tu jgn kona tah kelain deh ? bukan buleh wt kire kakah mu ni.



Berigak Kentot Dlm Makmal Komputer
Bhahaha. mane aku tahu die nak keluor laju !.. aku nipis kan habis dh urat² punggong aku supaye ianya boleh keluar perlahan² dgn bahagianya. tapi usehe ku gagal. mase ni ae tgh main game dalam lab. aku usha doh line . aku tgok blake seme duk ralek maen game.. dlm pale aku mikir.. "mesti diorang dok sedor ni.. " .. tp nk buat mcm mne kan,angin tu bedesuss kuarr.. Pruttprutt !! bangang la ade sorang saeng aku telinge ye peke mase tu. ye sedor bunyi itu dtg dr aku ! aku ate ke ye shhhh ! ye kate , okey sambil kenyit mate. pahtu bunyi " Chekgu ! emi kentot !! busuk bango bau ..."   bengek mu.. mu ketok wangi ke masalohnye ? perlu ke mu wt aku jadi famous gitu ? aku pun COVER.. aku tepik... Goll !!!!! sume orang suke.. aku terus trang ah. sori chekgu sy dop sngje.. sy baham telo ngn kulit kulit telo sy baham pagi td chekgu ! tang malang tumbah suke belake.. fine. mu sume kentot wangi.. aku je bau lavender.. okey lah tuuu !! org yg berani adalah org yg kentut dgn lantang ! yeahh aku bangge ketok kuatt.. org yg misteri adlh org yg kentutnye x dpt dikesan. org yg toler ubi adlh org yg kentut tp menyalahkan kwn sebelah dan buat² sound eh siape kentot ni ??!!


pokpetpokpet emi: Org yg kurg keyakinan adlh oeg yg bile dea kentut dea panik. rilex lah. mu kentot je.. dop cabut eyhh punggong mu. molek molek ade lekat situ.. org bengek pulok adlh bile dea kentut dea sndiri cover pulak buat² batuk .. uhuk uhuk. konon nye nop susuk. dop bau? mu nok wat bunyi guane. ehem ehem ? ke hikhokhikhok? siput sedut punye wolang.. patutnye sekolah buat papan tande mcm kt bawah ni kan ?
p/s : jangang berok merate tau ?



Akhir kate, ambe mitok maaf kalu bg anda ni sedikit annoying dan mengotorkan. cume ambe nk cerite pasal kenangan² mase kecil.. bukan mende.. kite ni masing² ade karenoh belake.. nok nok mae kcek. kalu buleh nak jadi kecek mule kan ? hehe... so ape sudi jike kirenye kite cube menghargai saat² pahit,manis,tawo,kelat yg berlaku ketike kite kecil. enjoy your life...bak kate greyson chance:

u never enjoy your life,
living inside the box,
u're so afraid of taking chances,
how u gonna reach the top .


sekian.. assalamualaikum para pencinta Allah..






1 comment:

Nursyahira izzati Ngadimon said...

ya Allahhh tak sangkaaaaaaaaaa kau emi cm nehh ? asal mak tataw neh ? ish ishhh ==' LAWAKK ! tapi takbolehh nak gelak sbb paham secara rambangg jee . ahahaha . HEBATTTTT mu kentot ! paling taktahan KOREK HIDUNGGG