Friday, 30 December 2011

Idola Ku Ustaz Azhar Idrus..

Assalamualaikum sahabat² yg dirahmati Allah sekalian. Syukur Alhamdulillah, kite ni masih lagi diberi nikmat kehidupan hari ini setelah dimatikan semalam. Entry ni ambe brase suke je nop nulih pasal sorang insan ni, tahu doh mu tengok tebeng tajuk atah tu ..mu tahu ah piye, tp wt senyak doh ah aku nok wak saspen ae. Jeng..jeng..jeng..  Ustaz Azhar Idrus.. hoh,dengow name ni selok doh op ? mane doknye,dengan lawoknye,dengan ilmu bergune nye dea berkongsi dengan kite.. buat semue org terpikat untuk mendekati majlis ilmu hok die buat.. termasuk org² mude. Meh ambe kongsi sikit deh pasal latar belakang ustak yg kate die *tgok cermin muke mcm Leonardo Di Caprio ning., bahagian lawok die ade sopmo*


ustak azhar idrus mendapat pendidikan di sekolah menengah sultal sulaiman yg terletak di kuala terengganu. beliau tidak pernah bersekolah di mane mane skolah agame atau pondok madrasah dan sebagainye.
  • bersekolah si sekolah inggeris sultan sulaiman kuala terengganu hingga tingkatan 6
  • pernah menjadi seorang guru muzik pada tahun 1985
  • mulai belajar dan mendalami ilmu agama pada 1990
  • belajar secare tallaqqi lebih kurang dengan 8 org guru dlm tempoh 12 tahun
  • antarenye, tok guru haji mohammad zin pondok lubuk pandan wakaf tapai

Ustaz Azhar ni tinggal di Kampung Ladang. name je ladang pi dalam kawasan bando boh..Tengok, dok penoh belajo mane mane skoloh arab. doh org tnye, doh guane sapa jadi aalim gitu or ? * doh bakpe mu igt org skoloh arab je nop masuk syurge ? kite ni sume nok. jom kite kejo akhirat, sambil² kite cari dunie,.. takut kang zaman mude ni laro doh. tue ekgy berak nanang la.. kn jadi 3 generasi bodo kang. anok. mok. tok.....  wallahua'lam.. 




Jom kite tengok sket eyhh nape gok antare ilmu² ustak azhar kongsi nieh :


Pasal Mah Kawen Puang Koho Mahal 
part ni supoh lawok.. haha . sakit pangkal rahim aku suke tobak pung .. ustak kate.. bakpe la yg gi tiru sgt ke org rmai nop buat hntran mahal² tu.. ? Quran kate hop majoriti ni hok jahil.. Nabi kate seberkat berkat pkawenan adelah hok paling muroh mas kawen nye. doh mek, berape mas kawen ? " emm ite wak 5 ribu ah awe kapung ni wat 5 ribu belake" .. oloh mu gy ikot hok org rama bakpe ? ni puang hok bace fatehoh SIROTOLLABI ehhh 8 ribu. seribu sudoh ah.. gok tu, jari kaki PNJG PENDEK pnjg pendek ehh 9 ribu.. kn akad ni maknenye tok laki akn tnggung dose kite, bg nafkah .. doh guane yg nok bg mahal² nyer ? toler ubi lahh..ibarat nok jual kete ah.. nok jual kete kancel je. tnye nok jual berape ? " gini ah ite nok jual rm 140 ribu.. Doh , sape nok beli jepuk weh ? fikir² kan.. nk tahu lagii tgok video ni :



lawok op ? haha.. soheh soheh sorang sorang kerah keng doh suke.. kalu dok lawok , mati pucuk ah tu maknenye.. baek mu gi check molek. haha. 

Pasal zamang mude zaman lagho. 3 generasi bodo..haha
Hok ni meh ite pakak² tolok jauh deh mnde² yg melaghokan kite ni. hiburan buleh, tp biarlah berpada pade. nk hilang kn letih penat, buleh berhiburan. gane ? sekadar hiburan yg dibenarkan syarok. yg kdg² itu dinamakan hiburan, yg selalu itu namenye melalaikan. jom klik link  video kt bawah nie..


Pasa Bowok Gepreng Gy Dengor Kuliah
aku takmo cakak banyok. haha mu tgok je video ning.. sedak.. sekian saje deh dari ambe. yg betul dr Allah yg saloh dr pok mie toler ubi.. assalamualaikum..







1 comment:

mizz.miza said...

ambe minat gop yer awang ehh ... ^^