Sunday, 8 January 2012

Berjuang sehingga ke akhir nafasku..



Assalamualaikum sahabat-sahabat yang dirahmati Allah sekalian, Alhamdulillah masih lagi diberi peluang untuk menadah tangan tande syukur kpd Rabbuljalil setelah aku dimatikan semalam. Lamenye dok update kakah ni kang ? Hm.. sebab tadop mud tu se, se agy bermacam² masaloh ekpun mari sejak kebelakangan ni,tp ala kulli hal hari ni nok jugok tulis walaupun sikit. Berkenaan dgn semangat untuk teruskan kehidupan ning sebagai khalifah Allah, sebagai penuntut ilmu yg akhirnye buleh membahagiekan kedue ibu bape ku. 

Sebenarnye,penoh terlintas dalam kepale aku nok breti drpd Ipg. Sebab ? jujur aku katekan , bermacam² masalah menimpe aku sblum aku mari sini. dengan masalah keluarge lagi,buat aku hilang semangat untuk teruskan cita² aku. mende doknye, dengan keadaan ayohku yg skang dok keje, abgku baru shje brhenti keje,kakak ku ade masalah die sendiri,aku berase semakin hari semakin berat tanggungjawab aku pikul. Sehingge akhirnye terlintas dlm fikiran aku untuk berhenti dr ipg ni dan bekerja . skurang² buleh bantu sikit² mak aku.. aku dok kesoh pun amende yg akn jadi kt aku asalkan aku dpt elakka dr buat mak aku menangis dan menangis. Aku letak nyawe aku belakang nyawe mok aku..tp ade seseorang yg buat aku sedor,pilihan aku salah dan die membimbing aku supaye bertawakal dan berdoa kepada Allah.


Ya Allah, bantulah aku. Kuatkanlah semangat aku untuk teruskan berusehe dan berusehe. Aku mesti buktikan kat mak aku yg aku boleh berjaya walaupun mcm² akan aku hadapi. Nok berjaye,perlukan pengorbanan. Dan untuk nok sapa ke tahap sekarang ni dah 5 Tahun aku berkorban banyak bende. Kalu dok kerane pengorbanan tu mungkin korang akan lihat Hilmi Syukran sekarang adalah seorang yg dok paka gawa. Cayelahh.. Biarlah aku dok brahi byk mende pun sini aku akn buat jadi berahi. Semoga Allah permudahkan perjalananku dalam mencari ilmu Allah dan mardatillah. Dan aku berjanji dekat diri aku sendiri , aku akn buat aboh aku menangis kerana aku. menangis kerana kejayaan ku. Insyaallah . "Allahumma jaalni minna naajihin wal faaizin wal mumtazing wal mutafawwiqin wal bahirin fil imtihan , fi kulli umuri dunnia wal akhirah "
aamin.


3 comments:

aneyz_honey said...

saba eh.....=)
senyum senyum selalu....=)

AinnIman said...

Allah nok uji, sabo neh emi :) insyaAllah dengan berkat sabor, Allah wi ganjaran hok baek ke kite :)

Nursyahira izzati Ngadimon said...

Allah mendengar setaip doa hambanya ;) BE STRONG syg ;)