Friday 13 January 2012

Kami Toler Ubi Jeppuk Pisang..



Assalamualaikum.. eng  beri guk ebening tu ol of yu..not guknaik okay ? Do you andeseteng me skiping raik here,if you're not,next time i will put subtitle below bereh ? ho.. angin nok sekipeng mari doh.. today ambe nok menyetori sket pasa kerenoh sahabat² ambe yang comey lotey belake ae.. Cakak ganu deh , bereh dok ? kalu dok paham mu gi kerat sekbeng mu pahtu tohok laot. ikut aku ah nok cakak ganu sakot nge bulu idung JKK ? ala kulli hal , ambe nok royak lah hidop kite belake ni kalu takdok kawan rohok op ? Ce mu bayang mu duk sorang je, mu gi jalang mane² sorang , sepi kan ? Tu bukan namenye sepi doh, agok² mende tu. oke faing aku royak awal².. tu adalah TOLER UBI. Gane² pun nk hidop mesti kne ade teman , dan kawan hok kite pilih tu pulok mestilah kawan yg ukhwafillah,yang boleh bowok kite ke syurge naek beskal piski. huray ! So , mu sume pandai² pikir hok mane kawan yg molek , hok mane katok puru. Dok kire lah laki ke puan ke , janji kamu berhubungan dengan manusia,kamu juga tidak lupa untuk kasihkan ALLAH. 

"Hablu minna Allah,Hablu minna nas"..

Tutt.! . aku kene pakse cerite pasa due helai sahabak aku kt IPG ae , base guh.. kne ugut teruh. lau dok sumbak katok pisang lam kocek , dok pun belanje eskereng rm10.90 PT.  bronok sagu guh ..haa hok sorang ni..hok bowoh ni namenye encik selipar bin jepun. Gura².. chegu Ahmad Shahrul Faisal Bin Shaari. kawang yg bg aku nok dekat² same ngn shah rukh khan doh. Mu semad sikit dr die, tp die semad banyok dr mu. sorri ah. mu udoh. tett ! HAHA.. ni lah gura negro hok aku dgn die sopmo berahi sebut. Walepakk ni berahi sungguh tengok industan. Lagu ane ane mu tanye ye , tahu belake. Dan kalu petang² , aku akn abiskan mase aku maen bola nge jepuk ni ah. Sekadar nok riadoh. ke guane ter ? haha.. nok kabo ke mung, aku duk sini paling rapat ngn ye ni ahh.. Gi kelas same, makang same. Mandi bogel same. Tuttt.. annoying. lebong er.. aku pakai bikini, ye ow puinggg udoh jenih. haha.. *gurauan semate mate. pie oyak aku ngotor aku getey² taik idung aku lesek dahi mu, nok ? Selain itu,pesal ni dea jenis yg sgt ambek berak *maafkan saya . ambik berat pasa kawang² dea. serieh due rieh aku royak. Dea jage ah bile kite saeng ngn ye. Sbb ape? sbb ye ade kepentingan sendiri .hahaha.. ye nok ngepa suh aku gunting rambut ye bhaha. lebong je... betul aku royak. seorang sahabat yg akan ade dekat dengan aku saat aku susoh, saat senang dok. aku senang sorang je.. haha. Mende agi aku nok cerite ar ? hai aku pun dok mari idea doh. Se bende yg aku dok berahi pasa pesa ni. Ye suke royak aku semad. pftt.. ! Owos biri,wak senyak doh ah ni kbo gop aku kembang lalu ah gue haha.. pahtu ye akn wak cokeng jari ye tande ye lebong. labi air guh ! doh doh ah tu cerite sal mu. sorang agy toler ubi nok gok...


 Hoh.. giliran sorang agi pulok. Jong ngugut aku.. semek kueh puteri mandi hok ni ahh.. Name die Aing Sopia Hasang. haha .. ops maafkan saya para hadirin ! Ain Sofea Hassan. saeng saeng ye pgil dea piya piya oh piyapiya. Tp aku berase mcm tenuk je pgil gitu so aku panggil ye ISMAIL. hahaha .. lebong. pdn muke mu ain. Aku panggil dea Ain sebenornye. Comey gelaran aku pgil op ? mendayu dayu gitu tahik kenpukss..mitok maaf banyok weh ain , aku terpakse menceroboh mendaunlod gambo mu. HAha.. dakpe deh ? kepok pale mu due dah.. bereh..


Aku bab² nok crite pasa ye nim nok suke sopmo brase. Bak aku jenih kuat ngecong ye. Haha.. sedak ekpun ngusek ngenat orang ae.. Ain ni jenis senang didekati. * luga aku bab² part nok puji mu ae ain. haha. Ye ramoh, dan kau org dok kenal ye beng wat semangat tahik mu jugde ye deh.. Kt ipg, aku mmg berahi sgt sgt perabih duit mu ain. hee. so syuqran jazilan la deh. arju an rodan , mu akan diberi rezeki melimpah ruah supaye dpt menyalurkan duitmu lagi kepade aku yg sekin ni. *gura je.. mende agi nok royak pasa mu ae ? Hoh.. ye ni asal ganu gok same ngn aku cume aku beloh² Texas , ain ni beloh marang. Daeroh darak ulu. haha.. joking.. So kalu time aku nak gi balik hostel mesti mak aku akan tanye, gi ngan ain ke ? Sbb gape gape aku mmg akan royak ke umi aku jugok dgn sape aku kawang dengan sape aku bining. ops maafkan saye terlanjur kata. hee..Dan untuk pengetahuan para readers, doksoh tebeng wak gosip murohan la nok kate aku dgn ain kapel ke, sbb kami mencari Cinta Allah kerana kami mencintai Allah. Bijok dop ayat aku ain ? fuh.. hebak. jarang anok melayu leh wat ayat mcm aku ae. aku yg terakhir.. pergh !  hm mendape lagi toler ubi weh., sipit dok usus aku muji mu ae.. cukup deh ? belanje aku rojok keling kt rusile ekgy.


Ala kulli hal, aku harap ukhwah yg terjalin ni akan diredhai oleh Allah , dan seterusnya dapat saling membelimbing aku dia dan kawan² yg lain ke syurga Allah. Ilal jannah insyaallah. Dan akhirnye , aku ingin panjatkan doa ke hadrat Illahi supaya kulli hal fiddunnia wal akhirah.. sayanjahu walbahirun ilal mardhatillah.. amin amin.. dan kawang².. doakan supaye chekgu chekgu ini akan berjaya suatu hari nanti ye.. assalamualaikum .. kami toler ubi jeng kreng supit seduk walepak sambal bronok sagu tobak rohok mapuh mung ah, bereh~

~SEKIAN~



1 comment:

Nursyahira izzati Ngadimon said...

TELOR UBI hensemmmmmmmmm ! buerkkkkkkkkkkkk ! emi poyo ! laguuuu peberet kitaaaaaa ahh ! ish