Thursday, 9 February 2012

Senyum santai.. mahalnya seorang solehah..


Assalamualaikum hensem² comey² .. lame op ambe dop apedek blog ae.. bia tadok org perasan pun, aku nok perasan sorang .. hee.. maaf , sbb bulan ni sem ni mmg kehidupan aku kt sini sgt sgt sibuk.. Jadual aku dari pagi sapa lah ke petang mmg padat gile.. Hari ni ambe tamboh nuleh banyok.. Kite sembang² kosong jelah deh.. Tp mgkin bg manfaat skit kot kat  kite pasa nape kite sembang ae .. 

Dia & Sekeping Gambar

Entry ni ambe suke untuk bersembang pasal sifat atau kemuliaan seorang mujahidah yg namanya SOLEHAH itu.. dh mende kait nye dgn gmbor ? Senang je.. seterek tu de poing.. " sy melihat begitu ramai wanita² yg cantik bertudung tp kerap kali memuat turun gmbr nye dlm facebook.. " .. Dh amende salahnye ? Dik.. kak.. takdok saloh kak .. cumenye kecantikan kamu tu seharusnya dilihat oleh suami kamu kelak.. Bukan nya ditayang di depan lelaki ajnabi yg mgkin boleh menganiaya kamu dgn berbuat fitnah & sebagainya..

Ambe bg contoh .. skrg ni op.. terlalu ramai golongan yg suke donlod gmbr wnita comey .. sme ade edit superimpose mnjadi telajang.. atau edit drpd gmbr tidok bersentuhan dgn lelaki menjadi gmbr yg berpelukan.. Ini Fitnah dunia wahai wanita wanita comel sekalian.. Bukan nye saye maroh awk upload gmbr.. Tp kaum Adam sedang menjaga dan memelihara kamu dr terkena fitnah dunia.. Skrg mmg rama sgt pihok hok nok menjatuhkan maruah wanita yg bernama MUSLIMAH.. ketahuilah wanita.. anda terlalu mahal, terlalu beharga untuk di puja puja di depan lelaki yg belum pasti ikhlas dgn anda.. Biarlah kecantikan itu dilihat di mata Allah.. kate umi saye, Bia lah takdok sape nok pandang kite pun, asalkan ape ? " asalkan Allah berkenang dgn kite ".. waa  sweet kan umi saye ? bangge sikit... hee..

Sebaik² nye op , awok simpan gmbr awk tu utk koleksi awk dan suami awk nanti je.. lagi sweet ..macam ni !

                                                  

 Haa .. bile kawen doh nanti , upload lah gmbr byk mane pun awok nok.. 5 minit skali dakpe.. tp syaratnye .. " Bia akaun facebook awok tu , ade laki awok dan awok je yg mutual fren.. baru lah org len dop galok gata nok tgok .. hehe.. maksud ambe wat lah privacy .. 

Dengar la wahai solehah² sekalian.. sy nak bagitahu anda anda semua sgt beharga di mata Allah , di mata kami sbgai lelaki ajnabi.. Kami hanya ingin menjaga anda kerana fitrahnye anda adalah kaum yg lemah .. Al rijal kowamun ala nisak.. " Lelaki lebih kuat drpd perempuan " .. Renungkan la.. anda cantik, cantik sgt.. jgn biar kecantikan anda itu terkena kutukan dunie akibat hilang rasa malu kite terhadap Allah , terhadap manusia..Bia Allah je bekenang kt kite deh ? ...sekian... 

"Berharap Di Sebalik Hujan Kelmarin , Ada Pelangi Indah Yg Menyusul.. -emichicha

No comments: